Hoogtepunten gaan maar door - Reisverslag uit Banff, Canada van Dity - WaarBenJij.nu Hoogtepunten gaan maar door - Reisverslag uit Banff, Canada van Dity - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten gaan maar door

Door: Dity

Blijf op de hoogte en volg Dity

19 Juli 2016 | Canada, Banff

We hebben een aantal hele leuke dagen in Toronto gehad. Levendige stad, het was warm die dagen. Een heuse baseballgame gezien , de Blue Jays tegen de Detroit Tigers, in het blue Jays Stadium. Fantastisch om mee te maken, wat een mensen, drie ringen mensen voornamelijk blauw aangekleed. Wat een sfeer. Het ruikt er erg naar fast food eten, iedereen maakt daar gebruik van. Team bestaat 40 jaar dus er werden wat oudspelers gehuldigd, mensen gingen uit hun dak. En de BJ wonnen ook nog, dus het was compleet.
Een uitstapje gemaakt met de Greyhoundbus naar Niagara Watervallen. 1,5 uur rijden, en zeeeer de moeite waard. Wat een mooi natuurspektakel, de 'kleinere' American Falls en de Canadese Horsshoefalls, aanzienlijk breder en het stort werkelijk naar beneden. Veel toeristen, maar omdat de weg erlangs best lang is, is dat niet storend en kun je het overal goed bekijken. We zijn een stuk de rivier op gelopen, waar het vandaan komt is ook mooi te zien, zo breed, en behoorlijk wild, stroomopwaarts.
Ook nog een avondje met Tara en haar Canadese man Paul gegeten, dochter van vrienden Maggi en Peter, was heel gezellig!!
Daarna naar Calgary gevlogen, 4,5 uur, waar de Calgary Stampede al een week bezig was, iedereen kleed zich dan met cowboylaarzen, hoeden en sjaaltjes. Sowieso de trend in deze cowboystreek. Heel leuke sfeer in de stad. Volgende dag richting de Rocky Mountains gereden. Slechte weer ingereden, heel veel regen, onweer etc. Maar toch een mooie route gereden een mooie naar Banff waar we beginnen aan de tocht door de Parken. De Kananaskis Valley, zo mooi, zelfs bij regen. Bermen vol met Margrieten. Heel weinig verkeer. Veel waarschuwingen als je uitstapt voor beren en wolven;). Het is zo mooi hier in de Rockies, als het weer wat beter wordt zien we de bergen beter, onwaarschijnlijk mooie vergezichten. En ja, ook wildlife gespot. Ze waarschuwen ook hier voor agressieve beren en wolven, sommige wanelpaden zijn ook afgesloten daardoor. Op een avond hebben we een hele kudde Wapiti's gezien, en spectaculairste was wel de grizzlybeer, die zat besjes te eten naast de weg. De parkwachters moesten wel de mensen op afstand houden want het is wel een gevaarlijk type. Prachtige blauwe meren gezien, door het gletsjeslib kleurt dit zo turquoise. Indrukwekkend! En we slapen ook een paar nachten aan de rand van het blauwe Emerald Lake, sprookjesachtig hoor.... Morgen gaan we de IceFieldsParkway op, stuk hoger langs gletsjers enzo. Het genieten gaat dus nig steeds door, nog anderhalve week...